Osvrt na 2015.

Konačno, iza nas je prva cjelovita godina. Dosadašnji pregledi uključivali su, u pravilu, i onaj početni dio iz prethodne godine: od 9. kolovoza, kada smo počeli s redovitim projekcijama, i sve do 22.355 prodane ulaznice do konca godine. Pa, iako se još uvijek moglo čuti kako to treba pripisati početnoj euforiji, koja će po defaultu kad-tad proći, znali smo kako sudjelujemo u stvaranju neobična fenomena. Naime, ni u 2015. gledanost nije padala: kroz 52 tjedna 590 puta odvrtjeli smo 201 naslov za koje je ulaznice kupilo 40.307 posjetitelja, a 1.631 posjetitelj ih je vidjelo s gratis kartama koje su dobili u nagradnim igrama Radija Terezije, BBR-a, Bjelovarca i Bjelovarca Novog te našim prigodnim nagrađivanjima. Dakle, sve u svemu 41.938 posjetitelja od 1. siječnja do 31. prosinca 2015.

POŠTENJE, POŠTOVANJE I VJERODOSTOJNOST
Iako su u prvom planu filmovi i filmski program, proteklu su nam godinu obilježili i nefilmski događaji. Jedan od najtraumatičnijih je višemjesečno usklađivanje računa s najjačim distributerima koji su nam od samoga početka ispostavljali netočne račune. Kada je i mome laičkome oku postalo jasno kako je riječ o nezanemarivim razlikama, dodatno sam angažirao vrhunsku računovotkinju koja ih je nakon par mjeseci „osedlala“ i naposljetku nam spasila četrdesetak tisuća. Kako bismo s njima zadržali profesionalni odnos i, što je najbitnije, dobili aktualne naslove, za njihove smo filmove morali povećati cijene ulaznica tako da nam je sadašnji cjenik neobično šaren: 15, 17, 20, 22, 25, 30 i 35 KN. No, uskoro ćemo, ipak, ujednačiti cijene, ali tako da ćemo i nadalje biti najpristupačniji u Hrvatskoj. A, kako čujemo, i u „regionu“! Naime, kada su na AVC-OVU obljetničkome domjenku u Zagrebu njihovi poslovni partneri iz Sarajeva čuli kako su među prisutnima i predstavnici KMC-A Bjelovar, za naše je dečke završio prijam jer su ostatak dana odgovarali na njihova brojna pitanja o „bjelovarskom fenomenu“. Nedugo zatim, uoči premijere „Život je truba“, producent Matić i redatelj Nuić zasuli su me s komplimentima o našoj gledanosti. Naravno, bio sam zatečen. Otkuda im ti podatci? „Ma, od Hrvatskoga audiovizualnoga centra. Oni imaju sve…“

RESPECT BJELOVAR!
Da, prošle smo godine radili i domaće, bjelovarske!, premijere: „Iza sna“ Matije Jakšekovića, „Double O“ Igora Pečenjeva i „Život je truba“ sa šestero naših Bjelovarčanki i Bjelovarčana – prvaka hrvatskoga glumišta. Nažalost, zbog distributerskih računica nismo pred sam Božić uspjeli „stisnuti“ i „Sve najbolje“, komediju naše Snježane Tribuson. Ali, ništa zato, budemo ove godine.
Kako smo zbog kasnijega početka rada prošle godine, uglavnom, hvatali ritam, učili metodom „vlastite kože“, mijenjali loše odnose na relaciji distributer – kinoprikazivač, postavljali nove standarde i gradili ravnopravan status, nismo ni primjetili kako nam godina izmiče. Sjajna godina! Počeli smo s pet rasprodanih projekcija „Hobit – Bitka pet vojski“, zatim, s animiranim oskarovcem „Ekipa za 6“ te serijom igranih filmova nominiranih za Oskara 2015. Netom iza njih 16 rasprodanih projekcija „50 nijansi sive“, a zatim i Revija najboljih svjetskih dokumentaraca 2014. Zatim, mega uspješnice: „Osvetnici 2: Vladavina Ultrona“,“Brzi i žestoki 7“ te „Pobješnjeli Max“. Koliko god smo se veselili „Messiju“ i bili sigurni u njegov uspjeh (govorim o filmu), bez truda bjelovarskih sportskih entuzijasta slabo bismo prošli. No, nakon samo devet projekcija „Jurskoga svijeta“ zaredali su naslovi s jakim glumačkim imenima (Jannifer Aniston, Tom Cruise, Arnold Schwarzenegger, Reese Witherspoon, Benicio Del Toro, Meryl Streep, Dustin Hoffman, Anne Hathaway i Robert De Niro), da bi tek s „Everestom“, „The Walkom – Putom do slave“ i „Marsovcem“ u prvi plan došao sam film. Ali, ne samo strani, već i naš domaći. Primjerice, sa svojim nas je rasprodanim projekcijama „Zvizdan“ uveo u posljednji kvartal kojima su dominirali „Spectre“, „Mali princ“ i „Hotel Transilvanija 2“, „Igre gladi: Šojka rugalica 2. dio“ i „Ups! Noa je otišao“, da bi „Život je truba“ najavio sedmi nastavak bezvremenskih „Zvjezdanih ratova: Sila se budi“ koji i u ovoj godini imaju puno kino fanova. Naši najmlađi, ujedno i najvjerniji, gledatelji imali su sjajne zabavljače u „Dobrome dinosauru“ te „Snoopyju i Charlieju Brownu“. Recimo, naposljetku, i to kako smo prošlu godinu završili, a novu započeli, sa svjetskim mega spektaklom „Rogera Watersa – The Wal“. Suze i čestitke nakon projekcije nam govore kako se vrijedilo pomučiti oko dobivanja ovoga naslova, a činjenica kako je igrao samo u Bjelovaru, najbolje govori o nama i povjerenju koje uživamo. Zahvaljujući Zoranu Maltaru, uz film smo dobili i retrospektivnu izložbu memorabilija koje je kao vjerni fan Pink Floyda desetljećima brižno sakupljao od Dortmunda do Zagreba.

I MULTIMEDIJSKI…
Uz kinoprikazivačku djelatnost, uspjeli smo, zahvaljujući stručnim i predanim voditeljicama, tijekom protekle godine afirmirati i posebne, dodatne, programe: Modni studio, Manekenstvo, Lutkarsku scenu i Plesni laboratorij, koji su sjajno upotpunili našu multimedijsku auru čiji ćemo odsjaj uskoro vidjeti i kroz dvije završne produkcije: onu Modnoga studija i nastup Plesnoga laboratorija. Dakle, još jedan razlog više za naš uobičajeni pozdrav – DOBRO DOŠLI!

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović