Subota, nedjelja i ponedjeljak, remek-djelo Eduarda de Filippa, talijanskog dramatičara, glumca i redatelja, istražuje dinamiku obiteljskih odnosa i društvenih normi. U nizu komičnih situacija koje se događaju tijekom jednoga vikenda, predstava nam otkriva različite poglede na partnerske odnose, brak, karijeru i život sam. Iako je ova drama napisana prije mnogo desetljeća, njezine teme, kao što su analiza života u zajednici, nedostatak prave komunikacije, traženje ravnoteže između poslovnih obveza i privatnoga života, položaj žene u društvu koji traži promjenu, generacijske razlike – i danas su itekako relevantne. Kroz humor i satiru, ali i dozu sjete i tuge, predstava oslikava univerzalne aspekte međuljudskih odnosa i pruža prigodu za razmišljanje o vlastitim prioritetima i vrijednostima u ovom našem ubrzanom svijetu.
Nedjeljni ručak u domu obitelji Priore okuplja tri generacije koje žive pod istim krovom. Tu je djed, zatim roditelji, djeca, njihovi partneri, teta, nećak, susjedi i drugi nezvani ili pak zvani gosti – plejada likova čija nas šarolikost uvodi u bogat i često turbulentan svijet razgranatih obiteljskih i inih odnosa dok se prepliću niti njihovih sudbina i međusobnih veza. Glumački ansambl vješto razotkriva slojeve života svojih likova, otkrivajući nam njihove tajne, strahove, ambicije i snove. U tome mediteranski glasnom ali ipak intimnom okruženju otkrivaju se univerzalne istine koje nas sve povezuju kao što je prirodna želja za ljubavlju, razumijevanjem i pripadnošću. Kao intrigantan okvir priči poslužio je sukob između starog i novog, interakcija tradicije i modernosti. Obitelj Priore čvrsto je ukorijenjena u svojim napolitanskim tradicijama, ali se suočava s vjetrovima promjena koji pušu kroz njihove živote. Sukob generacija jasno ilustrira napetosti između prihvaćanja uspostavljenih normi i neizbježnog traženja novih putova. Na koncu, svijet predstave Subota, nedjelja i ponedjeljak poslužio je kao mikrokozmos društva, odražavajući promjenjiva vremena i složene odnose koji definiraju ljudsku egzistenciju. Istražujući partnerske odnose, obitelj, tradiciju, modernost i osobne ambicije, drama nudi nijansirano razumijevanje izazova i kompleksnosti s kojima se ljudi suočavaju u svojoj potrazi za srećom i ispunjenjem.
Željka Udovičić Pleština
SK KEREMPUH Prevoditeljica: Branka Rakić Redatelj: Paolo Magelli Autorica adaptacije i dramaturginja: Željka Udovičić Pleština Scenograf: Miljenko Sekulić Kostimografkinja: Marita Ćopo Autori glazbe: Ivanka Mazurkijević i Damir Martinović Mrle Autor video projekcija: Ivan Marušić Klif Oblikovatelj svjetla: Aleksandar Čavlek Koreografkinja za ples mambo: Tamara Despot Asistentica redatelja: Mirela Tihava Pomoćnik redatelja: Max Foretić Fotografije: Luka Dubroja Vizualno i grafičko oblikovanje: Studio Cuculić Inspicijentica: Mirela Tihava Trajanje predstave: 140 min.
Igraju: Rosa – Linda Begonja Virginia – Mia Anočić – Valentić / Mirela Videk Hranjec Pepino – Dražen Čuček Rocco – Filip Detelić Federico – Igor Jurinić Antonio – Vilim Matula Giulianella – Josipa Anković Amelia – Anita Matić Delić Atilio – Matija Šakoronja Rafaele – Marko Makovičić Luigi Ianiello – Hrvoje Kečkeš Elena Ianiello – Branka Trlin Krojač – Vedran Mlikota Mikele – Damir Poljičak Maria Carolina – Ana Maras Harmander Roberto – Davor Kovač Doktor – Karlo Mlinar